15,000 تومان
  • فروشنده : کارورزی سرا

  • کد فایل : 27584
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 3291
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود کارنمای تمرین معلمی دانشگاه فرهنگیان  بصورت WORD ویژه دانشجویان کارشناسی

دانلود کارنمای تمرین معلمی دانشگاه فرهنگیان  بصورت WORD ویژه دانشجویان کارشناسی

0 3.3k
دانلود کارنمای تمرین معلمی دانشگاه فرهنگیان  بصورت WORD ویژه دانشجویان کارشناسی

دانلود کارنمای تمرین معلمی دانشگاه فرهنگیان  بصورت WORD ویژه دانشجویان کارشناسی
فرمت فایل WORD و قابل ویرایش
تعداد صفحات 26 صفحه
شرح مختصر فایل

کارنمای معلّم گروه علوم تربیتی رشته: کارشناسی علوم تربیتی

مقدمه

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.
خداوند در سوره علق ایات 5-1 میفرماید:
((بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست))
در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترینوبهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.
مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد.
که هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است. از شغل معلمی می توان به عنوان یکی از سخت ترین شغل نام برد اگر معلمی در این شغل عشق و علاقه نداشته باشد تمام تلاش هایش مفید واقع نمی شود یک معلم به تنهایی نمی تواند برهمه مشکلات غلبه کند و در کار خودش موفق شود بلکه حمایت خانواده ، جامعه و دولت را برای موفقیت خود می طلبد . به طور کلی معلمی که با روح و روان چندین دانش آموز سر وکار دارد باید خودش دارای سلامت جسمانی و فکری باشد تا آمادگی لازم را با دانش آموزان داشته باشد .یکی از راههایی که دانشجویان بهتر می توانند با نحوه تدریس، چگونگی استفاده از روشهای نوین حین تدریس و واکنش بهتر نسبت به رفتارهای غیر مترقبه دانش آموزان آشنا شوند.
استفاده از تجربیات معلمان دیگر و شرکت در جلسات کارورزی است . چون دانشجو معلم از نزدیک مشاهده کننده ی فعالیت های معلمی است که در این زمینه دارای تجربه ی بیشتری نسبت به اوست. دانشجو با این کار آشنایی بیشتری نسبت به حرفه ی معلمی پیدا کرده و با اندوخته ای کامل وارد کلاس درس می شود . در این پروژه سعی بر این شده است که مشاهدات و تجربیات و احساسات خود را به صورت جامع بر روی کاغذ ثبت کنم . امیدوارم این کارم بتواند نقشی در کیفیت کار معلمی داشته باشد هر چند بیشتر این مطالب حاصل تلاش و تفکرات بنده می باشد ولی می تواند بحثی مفید در بهبود عملکرد دانش آموزان و هم چنین معلمان باشد. بیش تر سعی کردم مطالبی را که واقعا به نظرم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد بیان کنم . از جمله نقش معلم ، خانواده ، فضای آموزشی که طی مشاهداتی حس کردم می توانند نقش مفیدی در نظام آموزشی و پرورشی داشته باشند واین سه مورد به طور زنجیروار با یکدیگر ارتباط دارند و بدون یکی از آنها نمی توان انتظار داشت تربیتی جامع صورت گیرد .

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته

(ایمیل drsifile@yahoo.com) - (تلگرام : drsifile@)


15,000 تومان